Deutsche Islam Konferenz (DIK) sona erdi ve arda kalan tartışma konusu ?domuz etinden yapılmış sucuk ikramı´.
Ne kadar acı, öyle değil mi?
Çeşitli gazetelerde yer alan, Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Uyum Bakanlığı Müsteşarı Serap Güler´in giyim tarzına yapılan eleştiriye hiç girmiyorum.
Sizleri bilemem ama benim gördüğüm şu: ?Gereksiz ayrıntılarla, konunun özünden uzak maddelerle o kadar meşgul olunuyor ki, konunun özüne, aslına varamıyoruz´.
Bunun sebebi nedir biliyor musunuz?
İslam derken aslında ne dediğini bilmeyen insanlar?
?İslam, Almanya´ya ait değildir´ diyen kişi İçişleri bakanı oluyor ve İslam Konferansı´nda ?İslam, Almanya´nın bir parçasıdır´ diyor ve bu konuyla ilgili bir toplantı düzenleniyor.
Burada olması gereken nedir: ?İslam hakkında fikirlerin, projelerin konuşulması´. Ve tabii varsa!
Ama konuşulanlara, tartışılanlara bakın, heyhat.
?Domuz etinden yapılan sucuk ikram edildi´ (Rezillik)
?Serap Güler´in büyük saygısızlığı, nasıl elbise giydi´
?Almanya´ya has farklı bir İslam modeli geliştirmeyi amaçlayan İslam karşıtları bir araya geldi´. Bu cümleyi kullanan gazete, bununla da yetinmeyip işi fetöcülük konusuna kadar götürdü.
?İslam birleştirir, ayrıştırmaz´. (Bu sloganın içini doldurun desek, yok)
?Almanya´da İslamsız İslam Konferansı´.
Bunları dile getirmeyelim desek de, bu manşetler ve haberler yazılıyor ve insanlar da bunlara inanarak düşmanlaşıyorlar.
Büyük gazetelerden biri de alenen ?yalan haber´ yaparak ?Ditib´ toplantıya çağırılmadı ifadesini kullanmış.
Madem çağırılmadı da, ?Zekeriya Altuğ sert cevap verdi´ diye bir cümleyi aynı haberde nasıl veriyorsunuz?
İnsanın aklı, hafsalası almıyor gerçekten.
Ya sizler, hangi pencereden bakıp da bu yorumları ve düşmanlıkları kaleme alıyorsunuz? Amiyane tabirdir ama hani denir ya, ?bu neyin kafasıdır´.
Sizlere benim penceremden görünen Almanya İslam Konferansı´nı aktarayım:
Empati yapalım:
Sebebi nedir?
Ditib, camilerde kontrolü elinden bırakmak istemiyor. Bundan dolayı da bu konu hiçbir zaman ?GÜNDEM´ olmuyor.
Muhafazakar kesimden olan bir gazetede konuyu işleyen yazar arkadaşımız şu ifadeyi kullanmış:?biz İslam´a karşı değiliz, sizin İslami anlayışınıza karşıyız? demeye getirmek istiyorlar. İslamiyet hem izafileştirilmekte hem de özünde reforma tabi tutularak tahrif edilmeye çalışılmakta..´
Allah aşkına, siz hangi İslam anlayışınızdan bahsediyorsunuz?
Gerçek manada, kaynaklara bağlı ve aynı zamanda da hayatla bütünleşen bir İslam anlayışı mı var?
Hangi İslam anlayışının reforme edilmesi gayretidir bu? Zaten ortada ilmi, İslami bir İslam anlayışı yok. Etkinliğe, güç gösterisine, tahakküm kurmaya kurban edilmiş bir İslam? Genele yayacak olursak; Hepi topu kültürelleşen ve dört ibadete indirilmiş bir İslam uygulaması?
2 sene önce yazılarıma başladığımda ?Avrupa İslamı´ başlıklı makalemi kaleme almıştım. Orada Almanya İslamı konusuna da değinmiştim.
Birkaç örnekle konuyu daha da açalım:
Almanya İslamı diye şeytanlaştıranlar acaba Almanya´da Cuma namazlarının yazın ne zaman kılındığını biliyorlar mı?
Açıklayayım: Fabrikada çalışanların (iş saatleri sebebiyle) da katılmaları için Ditib, Milli Görüş gibi etkin kuruluşlarda ve diğerlerinde de Cuma namazları yazın bir saat sonra kılınır. Nedendir bu biliyor musunuz? Şartlar öyle gerektirdiği için. Böyle bir durum Türkiye´de oluyor mu?
Türkiye´de düğünler, nikah salonlarında yada düğün salonlarında yapılır. Almanya ve genel olarak Avrupa´da dinine bağlı insanlar düğünlerini, sünnetlerini camilerde yaparlar. Neden? Şartlar öyle gerektirdiği için. Türkiye´de durum böyle midir?
Zaten Almanya´da yaşanan İslam, buranın şartlarına göre şekillenmekte.
?Almanya İslamı diye bir konu ortaya atıldığı zaman, düşmanlık-korumacılık-milliyetçilik-tahakkümcülük yapmak yerine, burada yaşayan insanlara çözüm olacak tezleriniz nedir´ asıl sorulması gereken soru budur?
İslam´da mezhepler vardır ve mezhepler farklı coğrafyalarda yaşayan insanların şartlarına uygun çözümlerdir.
Hanefiler deniz ürünlerinin hepsini yemezken, Şafiilerde ?bütün deniz ürünleri balık hükmündedir´ ibaresi vardır, bu da farklılıklarla zenginleşen İslam yaşama modelleridir.
İslam konusu geçtiğinde, konunun etrafında gezinmek, korumacılıkla güç gösterisi yapmak ve İslam´ı kullanarak tahakküm kurmaya çalışmak yerine, daha fazla konunun içine girmeye çalıssak ve yaşanan hayata-insanlara çözümler sunmaya gayret etsek çok daha İslami ve çok daha yararlı işler (salih amel) yapmış oluruz kanaatindeyim.
Sevgi ve Bilgiyle kalın