Bütün elçiler gibi Hz. İsa da bütün insanlığa gönderilmiştir. Kimi, O´nun Allah´ın elçisi olduğunu kabul etmiş, kimi de kabul etmemiş. O´na inanan müminlere de Müslüman denmiş.
Nitekim Maide Suresi´nde şöyle deniyor:
?Havariler de: İman ettik. Bizim ?Müslüman? olduğumuza Sen de şahit ol demişlerdi.? (Maide,5/111)
Hz. İsa´ya inananlar namaz kılıyor. Rükû ve secde ediyor. Oruç tutuyor. Salih ameller işliyor. Çirkin işlerden kaçınıyor. Bol bol infak ediyorlardı.
Daha önceki elçiler de Allah´ın dini İslam´ı tebliğ etti. İnananlara da Müslüman dendi.
Hz. Yakup´un oğullarına vasiyeti, Kur´an´da şöyle yer alıyor:
?Oğullarım! Allah sizin için bu dini (İslam´ı) seçti. Siz de ancak Müslümanlar olarak ölün? dedi. (Bakara,2/132)
Hz. Yusuf, anne ve basına kavuştuğunda yaptığı dua da, bunun bir benzeri:
?Ey göklerin ve yerin yaratıcısı! Dünyada da ahirette de benim yardımcın sensin. Benim canımı Müslüman olarak al ve beni salih kullarının arasına kat.? (Yusuf,12/101)
Dün olduğu gibi bugün de Hz. İsa, Hatem-ül Enbiya olan Hz. Muhammed´den bir önce gönderilmiş Allah´ın elçilerinden biridir. Biz müminler:
?O´nun elçileri arasında hiçbir ayrım yapmadan? (Bakara,285)
O´nu örnek alır ve severiz. O, tüm diğer elçilerin özelliklerini taşır. Beşerdir, yer, içer. Vahiy alır. Tebliğini yapar. Bu uğurda çok sıkıntılara katlanır.
Peki Hz. İsa´ya ?bizim peygamberimiz? diyen, sayıları 2,5 milyarı geçen Hristiyan toplum, O´nun için neler diyor:
?İbrahim doğmadan önce ben varım.? (Yuhanna,8/58)
?Bana iman edin, Ben Babadayım. Baba da bendedir.? (Yuhanna,14/9,10)
?Ben ve Baba biriz.? (Yuhanna,10/30)
?Baba, dünya var olmadan önce ben senin yanındayken sahip olduğum yücelikle şimdi beni yanında yücelt? Çünkü, dünyanın kuruluşundan önce sen beni sevdin.? (Yuhanna,17/24)
?İsa: Nerede iki ya da üç kişi benim adımla toplanırsa, ben de orada, onların arasındayım.? (Matta,18/20)
Bugün Katolik, Ortodoks ve Protestan inancını taşıyanlar, Hz. İsa için şu bilgileri kabul eder:
?İsa, gökyüzünde Tanrı´nın yanında oturup kâinatı birlikte yönetmekte; O ölmedi sağ, kıyamete yakın yeryüzüne inecek; İsa üçten biridir; İsa Tanrıdır, Tanrı da İsa´dır.?
Bu konuda Kur´an ne diyor:
?Ey Ehl-i Kitap! Dininizde aşırılık etmeyin. Allah hakkında sadece gerçeği söyleyin. Meryem oğlu İsa, başka değil, yalnızca Allah´ın elçisidir. Meryem´e ulaştırdığı ?ol? sözü ile kendinden bir ruhtur. Öyle ise Allah´a ve elçilerine inanıp güvenin.
?Tanrı üçtür? demeyin. Bundan vazgeçin. Bu sizin hayrınıza olur.
Allah tek ilahtır, başkası da yoktur.
O´nun çocuğa ne ihtiyacı olur!
Göklerde ne var yerde ne varsa hepsi O´nundur.? (Nisa,4/171).
Kur´an, Hz. İsa hakkındaki yanlış inanışları eleştiriyor ve düzeltiyor. ?Hz. İsa ölmedi, kıyamete yakın yeniden gelecek? anlayışını onlarca ayetle yalanlıyor.
?Senden öncekilerden hiçbir insanı ölümsüz yapmadık.? (Ebiya,21/34)
?Her canlı ölümü tadacaktır. Hayır ve şer ile sizi bir imtihandan geçiririz. Sonunda bizim huzurumuza çıkarılacaksınız.? (Enbiya,21/35)
Tüm canlılar için söylenen bu ölüm gerçeğinin yanında Hz. İsa´nın öldüğünü bildiren apaçık ayetler de var:
?(İsa): Bana ne emrettiysen onlara onu söyledim. ?Benim Rabbim ve sizin de Rabbiniz olan Allah´a kul olun? dedim. Aralarında bulunduğum sürece onlara şahittim. Beni VEFAT ettirdikten sonra onlar, sadece Senin gözlemin altındaydılar. Zaten her şeye şahit olan sensin.? (Maide,5/117)
Mahşer günü gerçekleşen bu konuşmada Hz. İsa´nın vefat ettiği açıkça anlatılıyor.
?Vefat? kelimesinin geçtiği diğer bir ayette de Hz. İsa´nın öldüğü açıklanıyor:
?Allah buyurdu: ?Ey İsa! Seni vefat ettirecek ve katıma yükselteceğim.? (Al-i İmran,3/55)
İnsanlar bir şeye inanmaya görsün, her söze inandığı anlamı vermekte çok beceriklidir. Ayette :
?Seni katıma/kendime yükselteceğim? deniyor ya:
?Bak işte, Allah Hz. İsa´yı yanına yükseltti, kıyamete yakın da dünyaya geri gönderecek.?
Bu ayete böyle anlam verirsek, şu ayet mealine ne diyeceğiz:
?Kitap´ta İdris´i de an. Çünkü O sözünde duran bir elçiydi. O´nu yüce bir yere yüceltmiştik.? (Meryem,19/56,57).
Birçok müfessir, ayetlerde geçen ?yüceltme? yani ?REF? sözcüğünü iki şekilde açıklıyor:
-
Ölen mümin kişilerin ruhları, Allah´ın katına yükselir. Mahşerde, diriliş gününde her ruh kendi bedeniyle birleşir.
-
Ref/yükselme mecaz anlamda kullanılmıştır. Rabbim o elçilerin makamını, şerefini yükseltmiş, sonsuz ikramlara boğmuştur.
Her iki şekilde anlamak da doğrudur.
?Hz. İsa ölmeden, bedeniyle gökyüzüne yükseldi? diyorsak, Hz. İdris için söylenen ?yükselmeyi? nasıl anlayacağız? O da mı ölmedi, O da mı bir gün geri dönecek?
İsrailiyattan etkilenip İslam kültürüne yerleşen: ?Hz. İsa kıyamete yakın geri gelecek? inancı, apaçık ayetleri doğru anlamaya da engel oluyor.
Bütün canlılar ölümlü mü?
Evet.
Al-i İmran 55 ve Maide 117. ayetlerinde Hz. İsa´nın vefat ettiği söyleniyor mu?
Evet.
Niçin bu ayetlere ?evet? demiyoruz?
?Vefat? ve ?ref/yükselme? sözcüklerine farklı anlamlar vererek, illa da ?Hz. İsa gelecek? diyorsun, ey mümin kardeş!
Yukarıda farklı İncillerden alınan Hz. İsa hakkında söylenenlere inanıyor musun?
Biliyorum, ?hayır inanmıyorum? diyeceksin.
?Hz. İsa Allah´ın oğludur? inancına,
Biliyorum, ?haşa? diyeceksin.
?Teslis/üçleme? inancını,
Biliyorum, kökten reddedeceksin.
Peki güzel kardeşim bu inat niye? ?Hz. İsa ölmedi gelecek? inancını sürdürmenin anlamı ne?
Hz. Muhammed´in elçiliğini kabul etmeyen Hristiyanlar, bir umut O´nun gelmesini bekleyebilirler.
Hz. İsa´nın yeniden gelmesini sen hangi umutla bekliyorsun?
Kur´an yetmiyor da, Hz. İsa´nın yeni vahiyler getirmesini mi istiyorsun?
Hz Muhammed, ?Hatem´ül Enbiya/son nebi? (Ahzab,33/40) değil mi?
Bak kardeşim. Hz. İsa, bugün kendisini Hristiyan diye tanıtanların Peygamberi değil. Onlar kendilerinin uydurduğu, bir takım sıfatlar verdikleri hayali bir kişiye inanıyor.
Biz Müslümanlar, Kur´an´ın tanıttığı, aralarında hiçbir ayrım gözetmediğimiz, hepsi de ölüp aramızdan ayrılmış olan, Nebilerden bir Nebi Hz. İsa´ya inanıyoruz.
Hz. Nuh, HZ. İbrahim, Hz. Yunus, Hz. Süleyman, Hz. Musa gibi, Hz. İsa da biz müminlerin ELÇİSİ.
Biz O´na, Hristiyanların inandığı gibi inanmıyoruz.
Biraz dikkatli olmak gerekmez mi?