Reklam Görüntülerine Tıklayarak Kitap Siparişi Verebilirsiniz


Musab Aydın


BİZİM TOPRAKLARDA BİR YUSUF HİKAYESİ

Musab Aydın; ZEMBİFROŞ


 

“SEN ZÜLEYHA’SIN”

Saf insandı Zembifroş, yüreği temizdi. Yaşadığı sarayın entrikalarına bile bulaşmadan büyümüştü. Gönlü kötülüğe de kapalıydı, fenalığa da. Allah’ın kelamı hem dilinde zikirdi hem de zihninde fikir. Bir tuzağa çekildiğini anlayamamıştı. Ne kalbi ne zihni kötülüğe meyal değildi. Yine de tedirgin olmuştu konağın hanımından. Merdivenleri dua ederek çıkmıştı yavaş yavaş. Dervişi hatırlamıştı, şeytanın sana nereden yaklaşacağı belli olmaz evlat, demişti. Bu yüzden tedirgindi, derviş doğru söylemişti, şeytan bu nereden yaklaşacağını nasıl anlayabilirim ki diye söylendi. Konağın geniş terasının ortasında bekleyen Ğatun’u görünce durdu. Sepetlerini indirdi omuzundan, boy sırasına göre dizmeye başladı. Ğatun sepetlerle ilgileniyormuş gibi davranıyordu. Lakin gözlerini Zembifroş'tan ayıramıyordu, uzun uzun süzmeye başlamıştı. Arada eğilip sepetlerden birini kaldırıp bakıyordu. Sonra bir başkasını, bir başkasını daha... Zembilfroş’un dikkatini çekmeye çalışan Ğatun, sepetleri inceliyormuş gibi eğilip doğrulurken fark ettirmeye çalışıyordu kendini. İnsanoğlu önce kendi bedeniyle varlığını keşfedermiş, demişti derviş. Kişiliği gibi, ruhsal gelişimi de öyle şekillenirmiş. Kadın, erkek fark etmez, insanoğlunun özgüven kazanma serüveni de ilk önce kendi fiziği üzerinden başlıyormuş. Çoğu kez, insanı bedeniyle öne çıkarmaya yönlendiren bilinçaltı dürtüleridir evlat demişti derviş. Ğatun da bu yola girmişti artık, bu yolda yürümeyi seçmişti. Sepetlere eğilip bakarken, dili kadar bedeniyle de konuşuyordu, mağrur ve davetkâr bir eda ile. Şehvet aklı yok eder demişti derviş. Ğatun’un da gönlü Zembifroş'a düşmüştü bir kere, bütün benliği şehvet duygusuna teslim olmuştu. Gönlü gibi aklı da söz dinleme makamını çoktan terk etmişti. Yaptığı hata idi, lâkin yadırgamak doğru muydu? Bilinmez. Züleyha’yı da ayıplamıştı Mısırlı kadınlar. Sonra elma yerine ellerini kesmişlerdi de...

Zembilfroş sezmeye başlamıştı Ğatun’un niyetini. Bir iki sepet satar giderim, bir daha da bu konağın önünden geçmem diye aklından geçiriyordu. Fakat Ğatun kararlıydı ve genç adam bunu daha anlayamamıştı. Kendisine meyletmeyen, sepet satıcısını küçümsüyordu. Ona hem kızıyor hem de direnmesine şaşırıyordu. Üzerinde ipekli elbiseler, dilinde şeytani kelimeler olan Ğatun, genç adamı tuzağına düşürmeye çalışıyordu. İçeri gel dedi Ğatun, odama gidelim… Zembilfroş anlamıştı kadının niyetini, teklifini kabul etmedi. Genç kadının bütün ısrarına rağmen direnmişti. Ğatun reddedilmeyi kabullenmek istemiyordu. Basit bir sepet satıcısının kendisini reddetmesine anlam veremiyordu.

- Benden yüz çeviremezsin Zembilfroş, beni nasıl reddedebilirsin ki? Farqin sarayının Hanımıyım ben, güzellikte bir eşimi göremezsin. 

- Çok güzelsin Ğatun biliyorum, lâkin ben tövbekârım. Alemlerin Rabb’ine sözüm var, haramdan uzak kalacağıma. Bırak beni bekleyen çocuklarım ve hanımım var.

- Zembilfroş, unutma sen Yusuf değilsin.

- Evet ben Yusuf değilim, ama sen Züleyha’sın. Yusuf Peygamber’in ayak izlerini görüyorum ve oradan yürüyorum, ya sen? Biliyorum, sen Züleyha’nın ruhunu kuşanmışsın ve onun tuzaklarını iyi biliyorsun. Belki de sen Züleyha’sın. Dinle Allah’ın ayetini,

“Andolsun, kadın ona istek duymuştu. Eğer rabbinin delilini görmemiş olsaydı, Yusuf da ona istek duyacaktı. Biz ondan kötülüğü ve fuhşu uzaklaştırmak için böyle yaptık. Çünkü o, ihlasa erdirilmiş kullarımızdandı” (Yusuf Suresi, 24)

İşte Yusuf Peygamber’in yolu işte Züleyha’nın…

Ğatun’un nasıl bir güzelliği vardı bilemiyoruz. Görenler onu, gül kadar nazlı, reyhan gibi zarif ve renkli, iri gözleriyle bir Huri gibi güzel, belki de güzeller içinde en güzeli diye anlatmışlardı. Zembilfroş’da öyleydi, ne kadar yakışıklıydı ki Ğatun’un aklını başından almıştı onu da bilmiyoruz. Eskiler onu için, yüzüne Yusuf Peygamberin gölgesi yansımış, edep ve haya elbisesi nura dönüşmüştü alnında. Birkaç cümle ile tasvir etmeye çabalasak da hakkıyla anlatamadığımızı düşünüyoruz. Böyle bir güzelliği anlatacak kelimelerimiz olmayınca, bir haksızlık yapmayalım kaygısı başlamış oldu. Dahası bunu anlatmak doğru da gelmiyor. En iyisi onlara kulak vermemiz. Bırakalım bir şarkı ile avcı avını anlatsın, av da avcıyı…                                        

Zembilfroş zembila tine              

Sepet satıcısı sepetleri getiriyor

Delalo zembila tine                      

Güzel adam sepetleri getiriyor

Kolan bı kolan diğerine               

Sokak sokak gezdiriyor

Nan ê dahnâ pê distîne                 

Ekmek ve yiyecek ile değiştiriyor

Zarokan pê ditevrinê                    

Çocuklarını doyurmak için

 

Gava ew zembile tine                   

O sepetleri getirirken

Xatûn li bircê dibine                      

Ğatun onu burçtan görüyor

Bi eşqa dil dihebine                      

Gönlü aşka tutuluyor, gönlü kaynıyor 

Aqil diçe sewda namîne               

Aklı başından gidiyor

Ha dil were, ha dil were               

Ey gönül gel, ey gönül gel

Kesê ji dil nekî bawere                  

Hiç kimse gönlünün ona bunu yapacağına inanmıyordu            

Ji mirovantî hatîye dere

İnsanlık daracağına çekilmiş

devam edecek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uyarı! Yapmış olduğunuz yorumlar incelendikten sonra onaylanacaktır onaylandıktan sonra gözükecektir


Resimlere Tıklayarak Kitap Satın Alabilirsiniz

YAZARLAR